top of page

Algemene Voorwaarden - Consument

Inhoudsopgave

Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; 

  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

  3. Dag: kalenderdag;

  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.

  8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer


Tiny Moments
Herentalsstraat 13
3402 SR 
Nederland

T (06) 42671233
E info@tinymoments.nl
KVK 92700071
BTW nummer NL866145552B01

​

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

    • de prijs inclusief belastingen;

    • de eventuele kosten van verzending;

    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

    • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

    • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is;

    • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

    • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

    • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

    • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

  4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

    • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

    • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

    • de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

    • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

  7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument per e-mail te doen (info@tinymoments.nl). Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.


Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping​

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.

  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

  4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

    • die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

    • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

    • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

    • die snel kunnen bederven of verouderen;

    • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

    • voor losse kranten en tijdschriften;

    • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;

    • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

    • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

    • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

    • betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

    • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

    • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.

  4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

  5. De garantie geldt niet indien:

    • de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;

    • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

    • de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.

  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

    • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

 

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.


Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 13 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

​​

Artikel 14 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

Artikel 15 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
 

Algemene Voorwaarden - Zakelijk

1. Definities

In deze algemene voorwaarden hebben de volgende termen de daarbij aangegeven betekenis, tenzij uit de context anders blijkt:

  • Algemene voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden.

  • Dag: kalenderdag.

  • Tiny Moments: de onderneming Tiny Moments, gevestigd aan de Herentalsstraat 13 te IJsselstein, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 92700071.

  • Klant: elke rechtspersoon of natuurlijke persoon, handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, die met Tiny Moments een overeenkomst aangaat of wil aangaan.

 

2. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Tiny Moments gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten en alle daaruit voortvloeiende verbintenissen met de klant.

  2. Indien de klant eigen algemene voorwaarden van toepassing verklaart of hiernaar verwijst, worden deze door Tiny Moments uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

  3. De algemene voorwaarden worden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de klant beschikbaar gesteld. Op verzoek worden zij kosteloos aan de klant toegezonden.

  4. Alle bedingen in deze algemene voorwaarden en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van Tiny Moments worden tevens bedongen ten behoeve van door Tiny Moments ingeschakelde derden.

  5. Deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op aanbiedingen aan en overeenkomsten met natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van beroep of bedrijf.

 

 

3. Aanbiedingen en offertes

  1. Alle door Tiny Moments uitgebrachte aanbiedingen/offertes zijn vrijblijvend en kunnen te allen tijde worden herroepen, ook indien zij een termijn voor aanvaarding bevatten. Herroeping na aanvaarding door de klant is mogelijk tot uiterlijk twee werkdagen na ontvangst van de aanvaarding.

  2. Aanbiedingen/offertes kunnen uitsluitend schriftelijk worden aanvaard (hieronder wordt mede begrepen acceptatie per e-mail). Tiny Moments mag een mondelinge aanvaarding accepteren alsof deze schriftelijk zou zijn gedaan. Een bindende overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant van Tiny Moments een schriftelijke bevestiging (bijvoorbeeld per e-mail) ontvangt.

  3. In reclamemateriaal in de ruimste zin van het woord (zoals catalogi, prijslijsten, folders) opgenomen gegevens zijn voor Tiny Moments nimmer bindend.

  4. Voor zover niet anders schriftelijk overeengekomen, gelden alle door Tiny Moments opgegeven maten, gewichten en overige gegevens als zo betrouwbaar mogelijke schattingen.

 

4. Prijs

  1. Alle door Tiny Moments gehanteerde prijzen zijn gebaseerd op de prijsbepalende factoren die bekend waren ten tijde van het uitbrengen van de aanbieding/offerte.

  2. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, zijn alle prijzen exclusief BTW en exclusief eventuele verzend- of bezorgkosten.

  3. Tiny Moments is gerechtigd om de prijzen of onderdelen daarvan voor nog niet geleverde en/of niet-betaalde zaken of diensten aan te passen aan wijzigingen in prijsbepalende factoren, zoals grondstofprijzen, lonen, belastingen, productiekosten, wisselkoersen, enzovoort.

  4. Tiny Moments is steeds bevoegd onverwijld de prijzen aan te passen indien een wettelijke prijsbepalende factor daartoe aanleiding geeft.

 

5. Betaling

  1. Tiny Moments is te allen tijde gerechtigd zekerheid te verlangen voor de juiste en tijdige nakoming van de betalingsverplichtingen van de klant.

  2. Indien de levering in gedeelten geschiedt, is Tiny Moments gerechtigd ieder gedeelte afzonderlijk te factureren, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  3. Bij betalingsverzuim door de klant is Tiny Moments gerechtigd haar verplichtingen uit de overeenkomst (en daarmee samenhangende overeenkomsten) op te schorten of deze geheel of gedeeltelijk te ontbinden.

  4. Betalingen dienen te worden voldaan op een door Tiny Moments aangewezen bankrekening in Nederland.

  5. Door de klant gedane betalingen strekken steeds eerst ter voldoening van alle verschuldigde rente en kosten en vervolgens ter voldoening van de langst openstaande opeisbare facturen, zelfs indien de klant aangeeft dat een betaling betrekking heeft op een latere factuur.

  6. De klant doet afstand van enig recht op verrekening van over en weer verschuldigde bedragen. Verrekening door de klant is niet toegestaan.

  7. Betalingen via elektronische weg (zoals internetbankieren of creditcard) geschieden voor risico van de klant. Tiny Moments is niet aansprakelijk voor schade die hiermee verband houdt. Het verstrekken van creditcardgegevens of andere betaalgegevens door de klant is altijd voor eigen risico.

  8. Tiny Moments behoudt zich het recht voor om bij een klant (bedrijf) een aanbetaling tussen 25% en 100% van de orderwaarde te verlangen alvorens tot levering over te gaan.

 

6. Levering

  1. Als plaats van aflevering geldt bij gebreke van schriftelijke andersluidende afspraken de feitelijke vestigingsplaats van de klant of de vestiging waarmee de overeenkomst is aangegaan.

  2. De in aanbiedingen, offertes, orderbevestigingen of overeenkomsten genoemde leveringstermijnen zijn naar beste weten vastgesteld en zullen zo veel mogelijk in acht worden genomen. Deze termijnen gelden echter nooit als fatale termijnen.

  3. De klant is gehouden Tiny Moments in staat te stellen de aflevering te verrichten.

  4. De klant garandeert voor eigen rekening en risico dat:

    • de noodzakelijke medewerking wordt verleend om de levering te realiseren;

    • de gekochte zaken of diensten daadwerkelijk worden afgenomen;

    • de aflevering onder normale werkomstandigheden en binnen de gebruikelijke werkuren (08.00-18.00 uur) kan plaatsvinden.

  5. Indien de bestelde zaken/diensten zijn aangeboden, maar de levering niet kon plaatsvinden omdat de klant niet aan bovenstaande verplichtingen voldeed, geldt dat de klant de afname heeft geweigerd. Vanaf dat moment is de klant van rechtswege in verzuim, zonder dat verdere ingebrekestelling is vereist. De dag waarop de weigering plaatsvindt, wordt als leveringsdatum beschouwd en vanaf dat moment komt het risico voor rekening van de klant (zie artikel ‘Risico-overgang’).

  6. Onverminderd de verplichting tot betaling is de klant in het in lid 5 bedoelde geval gehouden om de schade die Tiny Moments lijdt (bijvoorbeeld opslag- en transportkosten) te vergoeden.

 

7. Risico-overgang

Ongeacht hetgeen partijen zijn overeengekomen over de kosten van vervoer en verzekering, blijft het risico van de zaken bij Tiny Moments tot het tijdstip waarop de feitelijke beschikkingsmacht over de zaken op de klant (of een door de klant ingeschakelde derde) overgaat door bijvoorbeeld ondertekening van vrachtbrieven of paklijsten, dan wel feitelijke inontvangstneming.

 

8. Eigendomsvoorbehoud

  1. De eigendom van alle door Tiny Moments aan de klant geleverde zaken gaat pas over op de klant indien en zodra alle vorderingen van Tiny Moments op de klant (met inbegrip van eventuele rente en kosten) volledig zijn voldaan.

  2. Niettegenstaande dit eigendomsvoorbehoud is de klant bevoegd de zaken in het kader van de normale bedrijfsuitoefening te gebruiken.

  3. Het is de klant echter niet toegestaan de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te vervreemden, bezwaren, verpanden, uit handen te geven of op andere wijze te verwerken, anders dan in het kader van de normale bedrijfsvoering.

  4. Indien de klant tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, is Tiny Moments gerechtigd de geleverde zaken terug te halen. Alle daaraan verbonden kosten zijn voor rekening van de klant.

 

9. Reclames (klachten)

  1. De klant is verplicht de geleverde zaken of verrichte diensten bij of onmiddellijk na ontvangst te (laten) onderzoeken op zichtbare gebreken of tekortkomingen.

  2. De klant kan zich niet beroepen op het niet beantwoorden van de geleverde zaken aan de overeenkomst indien hij nalaat Tiny Moments binnen de hierna genoemde termijnen schriftelijk te informeren over de gebreken.

  3. Zichtbare gebreken dienen binnen vijf (5) werkdagen na levering schriftelijk aan Tiny Moments te worden gemeld.

  4. Verborgen gebreken dienen onmiddellijk na ontdekking, doch uiterlijk binnen twee (2) maanden na levering schriftelijk aan Tiny Moments te worden gemeld.

  5. Retourzending van gereclameerde zaken is alleen toegestaan na uitdrukkelijke en voorafgaande schriftelijke toestemming van Tiny Moments, onder vermelding van de originele verpakking en met inachtneming van de instructies van Tiny Moments.

  6. In geval van naar het oordeel van Tiny Moments gegronde klachten, zal Tiny Moments – naar eigen keuze en rekening houdend met de belangen van de klant – ofwel de zaken vervangen of herstellen, dan wel een passende prijsreductie verlenen.

  7. Indien de geleverde zaken niet meer in dezelfde staat verkeren als waarin zij werden geleverd, vervalt ieder recht op reclameren.

  8. Klachten over facturen dienen binnen vijf (5) werkdagen na factuurdatum schriftelijk aan Tiny Moments te worden gemeld.

 

10. Aansprakelijkheid

  1. Indien een van de partijen tekortschiet in de nakoming van een wezenlijke verplichting uit de overeenkomst, zal de andere partij die partij schriftelijk in gebreke stellen en een redelijke termijn geven om alsnog na te komen. Deze termijn heeft het karakter van een fatale termijn.

  2. De aansprakelijkheid van Tiny Moments voor directe schade als gevolg van niet, niet tijdig of niet deugdelijk presteren, is beperkt tot de netto factuurwaarde van de betreffende zaken/diensten, met een maximum van € 50.000.

  3. Deze beperking van aansprakelijkheid geldt eveneens indien Tiny Moments uit een andere hoofde aansprakelijk wordt gesteld.

  4. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:

    • de redelijke kosten die een partij moet maken om de prestaties van de andere partij alsnog aan de overeenkomst te laten beantwoorden (niet van toepassing wanneer de overeenkomst is ontbonden);

    • de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en omvang van de schade, voor zover betrekking hebbend op directe schade in de zin van deze voorwaarden;

    • de redelijke kosten ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de partij aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade in de zin van deze voorwaarden.

  5. Tiny Moments is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade door bedrijfsstagnatie.

  6. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet bij opzet of grove schuld van de directie van Tiny Moments.

  7. Tiny Moments is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het door de klant onjuist of onoordeelkundig gebruik van de geleverde zaken.

  8. De klant dient zich adequaat te verzekeren tegen risico’s die voortvloeien uit de uitvoering van de overeenkomst, voor zover deze risico’s niet onder de verantwoordelijkheid van Tiny Moments vallen.

 

11. Vrijwaring

  1. De klant vrijwaart Tiny Moments – voor zover de wet dit toelaat – voor iedere aansprakelijkheid jegens derden, die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst.

  2. De klant vrijwaart Tiny Moments voor alle aanspraken van derden in verband met enige (vermeende) inbreuk op intellectuele eigendomsrechten van die derden, ontstaan door of bij de uitvoering van de overeenkomst.

  3. De klant is verplicht al het mogelijke te doen om schade te voorkomen of te beperken.

 

12. Overmacht en onvoorziene omstandigheden

  1. Indien de nakoming door Tiny Moments of de afname door de klant wegens overmacht langer dan één maand wordt vertraagd, is ieder der partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden. Reeds geleverde prestaties worden dan pro rato afgerekend.

  2. Onder overmacht van Tiny Moments wordt in ieder geval verstaan:

    • het niet of niet tijdig (behoorlijk) kunnen leveren van een voor Tiny Moments van belang zijnde prestatie door derden;

    • stakingen;

    • storingen in verkeer of transport;

    • overheidsmaatregelen die nakoming bemoeilijken of onmogelijk maken;

    • rellen, oorlog, ongeregeldheden;

    • extreme weersomstandigheden;

    • brand;

    • in- of uitvoerverboden.

  3. Indien onvoorziene omstandigheden zodanig zijn dat de klant naar redelijkheid niet mag verwachten dat Tiny Moments haar verplichtingen nakomt, kan de rechter op verlangen van één der partijen de overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden.

 

13. Retentierecht

Tiny Moments is bevoegd om zaken van de klant die zij onder zich heeft, onder zich te houden totdat de klant alle verplichtingen jegens Tiny Moments (direct of indirect samenhangend met de betreffende zaken) is nagekomen. Indien deze zaken buiten de macht van Tiny Moments raken, is Tiny Moments gerechtigd deze terug te halen alsof zij eigenaar is, totdat de klant volledig aan zijn verplichtingen heeft voldaan.

 

14. Ontbinding

  1. Ieder der partijen kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke tussenkomst en zonder nadere ingebrekestelling, geheel of gedeeltelijk ontbinden indien:

    • de wederpartij surséance van betaling aanvraagt of verkrijgt, of in staat van faillissement wordt verklaard;

    • de onderneming van de wederpartij (al dan niet gedwongen) wordt geliquideerd;

    • de onderneming van de wederpartij fuseert of wordt overgenomen;

    • beslag wordt gelegd op een aanmerkelijk deel van het vermogen van de wederpartij;

    • zich andere omstandigheden voordoen waarbij in redelijkheid voortzetting van de overeenkomst niet kan worden gevergd.

  2. Ontbinding is verder mogelijk wanneer de andere partij, na een zo gedetailleerd mogelijke ingebrekestelling met een redelijke termijn voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van een wezenlijke verplichting.

  3. Indien de overeenkomst wordt ontbonden, zijn de vorderingen van Tiny Moments op de klant direct opeisbaar. Indien Tiny Moments de nakoming van haar verplichtingen opschort, blijven haar wettelijke en contractuele aanspraken intact.

  4. Tiny Moments behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.

 

15. Intellectueel eigendom

  1. Tiny Moments garandeert dat de door haar geleverde zaken geen inbreuk maken op in Nederland geldende rechten van intellectuele of industriële eigendom van derden.

  2. Wordt desondanks in rechte onherroepelijk vastgesteld of erkent Tiny Moments zelf dat een door Tiny Moments geleverde zaak inbreuk maakt op rechten van derden, dan zal Tiny Moments – na overleg met de klant – de betreffende zaak vervangen door een niet-inbreukmakend exemplaar, een licentierecht verwerven of de zaak terugnemen tegen restitutie van de betaalde prijs, verminderd met een redelijke afschrijving. Tot verdere schadevergoeding is Tiny Moments niet verplicht.

  3. De klant verliest ieder recht op de in lid 2 genoemde prestaties als hij Tiny Moments niet tijdig en volledig informeert over aanspraken van derden, zodat Tiny Moments zichzelf niet naar behoren kan verdedigen.

 

16. Overdracht

Het is de klant niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Tiny Moments rechten en verplichtingen uit de overeenkomst over te dragen aan derden.

 

17. Privacy en veiligheid

  1. Tiny Moments respecteert de privacy van de klant en verwerkt persoonsgegevens conform de toepasselijke wet- en regelgeving, in het bijzonder de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

  2. Tiny Moments neemt passende technische en organisatorische maatregelen om de persoonsgegevens van de klant te beschermen.

  3. Op verzoek van de klant zal Tiny Moments informatie verstrekken over de verwerking van persoonsgegevens.

 

18. Overige bepalingen

  1. Afwijkingen van of aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien zij schriftelijk zijn overeengekomen. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend voor toekomstige overeenkomsten.

  2. De administratie van Tiny Moments geldt, behoudens tegenbewijs, als bewijs van de door de klant gedane opdrachten en/of bestellingen. Elektronische communicatie tussen partijen kan als bewijs dienen.

  3. Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Tiny Moments zal dan een nieuwe bepaling vaststellen waarbij de strekking van de nietige/vernietigde bepaling zoveel mogelijk in stand blijft.

  4. Als plaats van uitvoering van de overeenkomst geldt de vestigingsplaats van Tiny Moments.

 

19. Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle overeenkomsten en alle daaruit voortvloeiende niet-contractuele verplichtingen tussen Tiny Moments en de klant is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Het Weens Koopverdrag (CISG) wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

  2. Alle geschillen die naar aanleiding van deze overeenkomsten en/of deze algemene voorwaarden ontstaan, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Tiny Moments is gevestigd, tenzij dwingendrechtelijke regels anders bepalen of Tiny Moments en de klant schriftelijk een andere bevoegde rechter overeenkomen.

 

​

Tiny Moments
Herentalsstraat 13
IJsselstein
KvK-nummer: 92700071

​

​

(Versie: B2B – 10 maart 2025)

bottom of page